Friday, December 05, 2008

جشن تصویر نگو جشن سیف الله صمدیان و خانواده


اگر به شما بگویم که فردا سی دی گران تر می شود 90 درصد ابتدا به دوست تان اس ام اس می زنید و به او خبر می دهید که برود 200 سی دی بخرد...و خودش چه می کند؟ ...؟



یادم می آید که گوجه گران شد و ما همشهریان کیسه به دستی را شاهد بودیم که 4 تا 10 کیلو گوجه فرنگی خریدند! تا توله هایشان گوجه حناق کنند و مبادا گوجه خونشان کم شود و صورت کوفته شان زرد !!!
باز یادم می آید که گفتند پودر رختشویی قرار است گران شود چونکه تحریم شدیم و مواد اولیه اش دیگر وارد نمی شود و این بار با شرمندگی باید بگویم که پدر خود بنده با همساده دیفال به دیفال مان رفتند و پشت صندوق را پر از تاژ کردند تا نکند روزی خانه مان بوی گند بگیرد و نظافت از یادمان برود!
خدایا چرا باز یادم می آید که شبی به دنبال پمپ بنزین از این پمپ به آن پمپ بنزین می رفتیم ولی همه جا شلوغ و ما از خدا هم بی خبر تر بدنبال جای خلوت تر راهی اتوبان کرج شدیم و دیدیم که مردم عزیز در یک حماقت ملی در صف های طویل با تجهیزاتی مثل قلیان و کیسه خواب و ... می خواهند هر طور شده بنزین ارزان بزنند چون از فردایش قرار بود سهمیه بندی بشود!!!!....!!!$$$
امروز .... امروز... مشتی عکاس و دوربین بدست و دوربین پرست و نخودی هایی چون من!!! در یک کلام مشتی ..*سخل جمع شدیم در خانه هنرمندان ... تکرار می کنم خانه "هنرمندان" تا سیف الله الحق هنرمند و به حق فیلم ساز!!! بیاید آن بالا و بگوید امسال حتی نمی دانم چه می خواهم بگویم و نمی دانم برنامه چیست و اصلا" نمی دانم من کیستم و شما برای چی آمدید و این ها را کی ..*رده است یک سی دی دارم و حرف هم زیاد نمی زنم بگذارید ببینم بروبکس هستند تا این را برایتان بگذارم" ... به همین خوشمزگی
مستندی از تصویر سال 82 ... 83 ... 84 و اینجا سیف الللللللللله آمد روی صحنه و بطور خلاصه یک ساعت حرف زد و تازه گفت که ادامه می رود برای اختتامیه؟ اختتامیه چی ؟ عکس کجا بود؟ سِیف؟ آیا به روح اعتقاد داری؟
در باره سورپریز گفت ... کتابی به خورد ملت داد با عکس های پارسال جشن تصویر سال و البته تبلیغ بانک اقتصاد نوین بانک بابای محسن خدا بیامرز! ای داد بیداد... این بچه با مرگ اش برای بابایی چه برکاتی آورد و برای سیف الله بیشتر
خدا یک در هزار صد در آخرت بهت اجر بدهد "میلان" که مارا به اینجا کشاندی تا ردبول بخوریم و با دوستان خوش باشیم.؟! $$$

با ابراز شرمندگی از گستاخی بنده تمام اینها را گفتم تا بگویم اگر کسی می تواند به این راحتی به دیگران رنگ قهوه ای بزند دلیل اش این است که کسانی هم مانند توالت عمومی با درِ باز وجود دارند ... باز! که سیف الله بتواند وارد شود و ادیت بکند در آن با تونالیته قهوه ای مورد علاقه اش!
گفتم تا بدانید شما باز هم گوجه می خرید ... باز خودرو 1 میلیون تومانی ثبت نام می کنید به 7 میلیون تومان! باز هم نظافت میکنید ... پول اس ام اس میدهید به چند برابر و باز در دوسالانه با آن داوری بسیار عالی و در اِکسپوی هنرپیشگان و صد درصدر نه عکاسان و اللخصوص پلنگه!!! در جشن تصویر سال عکس شرکت میدهید و به سیف الله ها و حساب های بانکی شان کمک می کنید و باز آشغال کاغذ می خرید از عکس های پارسال سورپرایز جشن تصویر امسال؟؟؟!!!
به قول داریوش راد: - آآآآآل شِت! چنان محکم که هرگز فکر نمی کنم دیگر قیافه تان را در چنین مسخره خانه هایی ببینم.

..............

یکی از موضوعات مثمر ثمر!!! که امشب با دوسِتان( در طول یک ساعت انتظار برای رسیدن سیف الله و سی دی اش!!! ) مورد بحث قرار گرفت این بود که چرا هر کجا "روشن" باشد نمی شود عکس گرفت جز عکسی که "روشن" نقطه قوت آن باشد.
عکس فوق به تنهایی بیانگر تمام این سخن می باشد و البته "می باشد" خر است.

شب بخیر